Het was een van de laatste dagen van de zomervakantie van 2014, we kwamen terug van het Wad, de schapen waaiden bijna van de dijk en het regende hard. In de buurt van Dokkum haalde een grijs zeiljacht ons in, een Feeling, mijn aandacht was getrokken, een bijzondere boot, de cijfers op de zijkant las ik als “31-6”, een mij volledig onbekend type. Snel maakte ik een paar foto’s, en s’avonds zocht ik op internet … niets … Ik belde voor de zekerheid nog mijn zwager, die mij op het hart drukte dat een Feeling 31-6 niet bestond.
Begin 2016, voor het eerst een weekendje weg met de Jeanneau Fantasia 27, we liggen in Heeg. s’avonds moesten voor het eerst onze dochter van 5 en een zoon van 0.5 in één hut slapen. Na die nacht kwamen we tot de conclusie dat een grotere boot toch wel prettig zou zijn. Niet uitsluitend vanwege wat meer ruimte voor de kids, en daardoor nachtrust voor ons, maar tevens omdat een grotere boot sneller is, en langere tochten daardoor in de mogelijkheid liggen.
Een eventuele opvolger van de Fantasia zou aan een paar voorwaarden moeten voldoen, 3 afzonderlijke hutten(slaapkamertjes), volledig droogvallend, diepgang <1meter, goede zeiler. Met ons beperkte budget bleek die boot eigenlijk niet te bestaan, toch hielden we de diverse boten verkoopsite’s wat in de gaten, en zochten naar een boottype wat wellicht betaalbaar was en toch aan de eisen voldeed, avonden lang werd het internet afgespeurd naar een wellicht onbekend boottype die wel binnen budget viel.
Steeds werd onze aandacht getrokken door 1 bijzondere boot, een grijze Feeling 34-6, deze kwam mij verdacht bekend voor. Maar goed, 34 voet, en boven budget …
Toen ik een kennis met een soortgelijk eisenpakket wees op die boot is hij gaan kijken, s’avonds ontving ik een uitgebreid foto verslag, tja, geen boot voor hem, dat was duidelijk, echter werden wij steeds enthousiaster. Het was ons ondertussen duidelijk dat een 34-6 eigenlijk het enige type schip was wat aan onze eisen voldeed en ook maar enigzins in de buurt kwam van ons budget.
We besloten eens te bellen, toch zelf maar eens kijken naar deze boot.
Na deze kennismaking met het schip waren we op slag verliefd, alles aan deze boot schreeuwde onze naam. We deden een bod wat door de eigenaren in overweging werd genomen. Er volgden spannende dagen. Toen kwam het telefoontje “bod niet geaccepteerd”, zo vlak voor de vakantie besloot de verkopende partij bij gebrek aan een nieuwe boot, toch nog een vakantie met de Feeling te gaan maken. Automatisch hield dit in dat wij met de Fantasia op vakantie gingen, ook geen straf, maar toch voelde het raar.
Na een prachtige vakantie kwam ons via via ter ore dat de Feeling weer op de markt was, en maakten we een afspraak om toch weer in onderhandeling te gaan. Zo kwam het dat begin September wij de sleutels kregen van een grijze Feeling 34-6, eentje waarbij de 4 wel verdacht veel op een 1 leek.